24 de setembre 2007

Col·leccionisme


Aquest cap de setmana (llarg) he aprofitat per fer una cosa que fa temps que tenia en ment: Ordenar la meva col·lecció de punts de llibre!

Quan era "més jove" (a partir de quina edat es diu lo de "més jove" en diferència al "més petita"?) col·leccionava un munt de coses, des de sobres de sucre a calendaris de butxaca... Però un dia em vaig adonar que tantes col·leccions no es podien assolir i que era millor dedicar-se a una sola. Vaig optar pels punts de llibre. Fins aqui bé.

Al començament els tenia dins una caixa, tots barrejats. Després vaig separar-los una mica per temes... fins que la col·lecció ha nat creixent i m'he hagut d'inventar un sistema de classificació q s'adeqüés a la col·lecció. I és aquí on m'he adonat que sóc una friki (si, m'encanta ser friki) i que com més avanço en coneixements bibliotecaris, més classificada tinc la meva col·lecció O_O

Per començar vaig comprar unes caixes a l'IKEA que són genials i de la mida justa:


(Primer eren 2, ara ja són 4)

Tots els punts els vaig començar a entrar a una base de dades (bé, en un excel... de moment XD) i després vaig fer un sistema númeric de classificació. Com la CDU però amb més classes principals (unes 20).

Aquest cap de setmana (després de quasi dos anys d'acumular punts en una caixa i no entrar-los al Excel) m'he adonat que tot estava ple d'incoherències. Alguns punts d'exposicions estaven com a exposició, i d'altres (ben semblants) estaven per "l'entitat". El mateix passa amb alguns que auncien pel·lícules de cine... en fi, un embolic.


En conclusió. M'he passat forces hores (no us dic quantes perquè us riurieu de mí :P) revisant la col·lecció. Ara espero que aguanti uns anys més....

Alguns dels punts:


... Després de tot això, tinc molts repetits! Si algú vol intercanviar, q m'envii un mail :)

5 comentaris:

Anònim ha dit...

Oooostres, quina bona idea! Fa dies que estic pensant quina seria la millor manera d'organitzar la meva col·lecció de punts de llibre (havia pensat en un àlbum, però és poc pràctic) i la teva solució em sembla interessant. Quants en tens, per cert?

Cristina ha dit...

Frikis ;) :p

Anònim ha dit...

Oooohh. Yo también hago colección de puntos de libro.

Te cambiaría alguno, pero los únicos que tengo repes son los de la Abacus. Como cada vez que compro un libro me meten dos o tres...

Eli Ramirez. ha dit...

no te preocupes virwoolf, q yo te guardo algunos ;P

Anònim ha dit...

Hola ting un blog dedicat als punts de llibre i m´agradaria poder canviar amb tu. És possible. El blog es diu mondopunt. Domènec