19 de març 2008

Retroinformàtica

Ahir no tenia gaire cosa a fer i com que estava a Barcelona prop de l'Illa Diagonal, vaig decidir entrar a donar un tomb (bé, en realitat volia comprar-me alguna cosa per animar-me una mica ¬¬')

.
Si aneu sovint a aquest centre comercial, podeu comprovar que sovint fan exposicions a la planta baixa, davant del Decathlon. Doncs bé, ara n'hi ha una que és força curiosa: "Retroinformàtica" (doneu un cop d'ull a la web, que surt tot i està molt bé ^_^).
.
Es tracta d'una exposició organitzada per la Facultat d'Informàtica de Barcelona (FiB - UPC), on es mostren més de 60 màquines (retros i frikis) que han marcat la història de la informàtica. Hi ha calculadores, Spectrums, discs durs enormes que tenien una capacitat molt petita, cintes magnètiques... i també ordinadors i memòries actuals - com el famós "pc dels 100 dòlars"-, per veure l'evolució que hi ha hagut en aquests últims pocs anys.
.
La veritat és que està molt bé. Potser alguns de vosaltres sou més grans i heu tingut més contacte amb aquestes tecnologies... A mi m'ha sorprès perquè moltes de les coses no les havia vist mai en directe, només a través de webs i fotografies.
Mentre jo mirava i havia un pare que li deia al seu fill: mira, jo tenia un d'aquests a la feina!
.
A mi personalment el que m'ha fet més gràcia és aquesta portada de la revista "Byte", on es parla del futur dels ordinadors. És curiós perquè sempre imaginem el futur en base al que ja tenim o coneixem... O sigui, en aquella época eren capaços d'imaginar-se ordinadors tan petits com rellotges, però la pantalla segueix sent negre i de lletres verdes, i la memòria.. un disc d'aquells de 5'1/4, en petit... (no deixa de ser curiós, no?) jeje
.

La exposició, per si teniu curiositat, es mantindrà fins el 29 de Març.

3 comentaris:

Anònim ha dit...

Jo també la vaig veure fa uns dies. Un cop al mes paso pel Caprabo per carregar tot lo pesat de la casa.
Jo ja tinc uns anys i moltes de les màquines ja les coneixia per haver-les vist a les empreses. Hi vaig trobar a faltar l'èpova de les fitxes perforades (IBM) i les fitxes de banda magnética (Olivetti). Potser no va durar gaire, però recordar-ho ara, és flipar!

Pilar ha dit...

Quan torni a BCN m'hi passaré!

Jaja, sobre el pràcticum jo m'ho escric a una llibreteta... no sóc tan adicta als blogs!

Eli Ramirez. ha dit...

Max aue: Jo les fitxes perforades només les he sentit anomenar.. La veritat es que es fa extrany veure com evoluciona tot!!

Pilar: Jo també volia fer-ho en una llibreta, però al final vaig pensar: millor un blog, jajaja!