16 de juliol 2007

Casal i biblioteques

M'agrada barrejar les coses que m'agraden. M'agrada posar formatge als macarrons, m'agrada escoltar música i conduir, i m'agrada treballar amb nens, i m'agraden les biblioteques. Per això he estat aquest any en una biblioteca escolar. Però a l'estiu? Què es pot fer a l'estiu? Dur els nens del casal a la biblioteca :D

Sota el lema de "Lloret el meu poble", aquesta quinzena hem iniciat una sèrie d'activitats adreçades a tots els grups del casal. Mentre els petits feien uns murals amb les imatges extretes de l'Oficina de Turisme i els mitjans visitàven diferents indrets de la població, els grans han format un petit equip de recerca documental. Dos grups han anat a preguntar a la gent i a investigar pel carrer, un tercer grup ha anat al Punt d'Informació juvenil a conectar-se i imprimir les diferents informacions que anaven trobant, i un quart grup, a la biblioteca. Bé, no cal dir que jo m'he unit al quart grup :D

La biblioteca de Lloret té certa història. Una història cutre. Mai havíem tingut una biblioteca com déu mana (potser és per això que la gent em mira raru quan dic que estudio biblioteconomia...), i ara fa poc ens vam quedar sense. Gràcies al equip de govern que tenim, Lloret tindrà una nova biblioteca, gran i potent, però abans, calia fer-ne una de provisional.
L'any passat van treure un supermercat per posar-hi aquesta biblioteca, però sempre m'havia fet pal anar-hi (vaig pensar: aquests han tret els paquets de galetes i hi han col·locat els llibres) Però no!, la nostra biblioteca és normal i corrent! I calia promocionar-la :)

La primera impresió, tot s'ha de dir, no és la més adecuada...


Però això no ens ha fet tirar endarrera, i el meu grup de recerca documental hem entrar a la BIB_IO_ECA per trobar el que fes falta.

La bibliotecària no ens ha mirat amb la mala cara que acostumen els bibliotecaris a rebre els casals d'estiu (sort que ja vam avisar que vindriem), però tot i aixi ens ha situat a la darrera taula, lluny dels usuaris. Jo li he preguntat pel fons local (dubtava de la seva existència, però per sort, estan ben preparats!). Ja sé que us sonarà molt exagerat, però haurieu de veure el que teniem fa pocs anys!


Fons local

I finalment hem iniciat la nostra cerca... un recull de llegendes, històries, dades antigues, curiositats, informació cultural i turística.. una mica de tot, i molt bé.

Us poso un parell d'imatges:


I demà anem a l'arxiu municipal! :) Pobres nens, els estic biblio-frikitzant! Eh però que a la biblio no ens hi hem estat gaire estona eh! L'estona justa. Algún dia us parlaré de l'antiga biblioteca de Lloret.. i de la bibliplatja que hi ha muntada... alias miniclub.

2 comentaris:

Anònim ha dit...

Molt bon reportatge, Bibliogirl. M'has fet viure l'activitat. I tinc el cuquet de conèixer la història de la biblioteca antiga.

Anònim ha dit...

Iris_Colorines:

Nena jo la vaig veure amb tu i el xavi, k emocionant... k waaaaaaaaaai, dsprés d tot no és tan qutre com m'imaginava
aix els nens... com els trobo a faltar -avui mhan trucat x treballar d monitora l'any k b pero ja he dit k taré a la biblio... i dmà entrevista... ja texplicaré

petonets d maduixa :XX