04 de gener 2008

Adaptacions televisives i/o cinematogràfiques de novel·les


Fa uns minuts estava llegint sobre la Rodoreda i la reposició de La Plaça del Diamant fa un parell de nits a Tv3, i m'han vingut al cap una sèrie de pel·lícules basades en novel·les (que per lo general, són moltíssimes!).

Bàsicament es poden resumir en dos tipus: les que no superen el text i les que si. Clar que això, va a gustos, i sobre gustos ja se sap! I bé, podria parlar de mil adaptacions, però per falta d'espai i temps, només en comentaré dues: una que no m'ha agradat i una altra que si.
.
1. Harry Potter



El nen que, tal com ha fet Elijah Wood, ha crescut davant els espectadors (tot i que no només és Harry Potter XD). A mi personalment les pel·lícules m'han semblat fluixes. És evident q no pretenc que 900 pàgines es resumeixin en 2 hores de pel·lícula, però considero que el diferent enfocament que ha anat donant cada director que ha passat per la saga s'ha anat deixant coses pel camí. Per mi, el tercer llibre és un dels millors, ja que Harry descobreix moltes coses d'ell mateix i del seu passat... però a la pel·lícula... No sé, moltes de les coses no queden ben resoltes i no transmet res.
(Tot i aixi, cada cop que estrenen una nova pel·li del Potter, allà vaig jo a primera fila XD!)


2. Junts i prou / Juntos nada más
.


Ja sé que és una pel·licula pràcticament desconeguda, però és que em vaig llegir el llibre fa un parell d'anys (Junts i prou / Anna Gavaldà) i fa poc vaig veure'n l'adaptació. És preciosa i adapta molt bé el contingut del llibre. Quan la van estrenar em vaig negar a veure-la, perquè l'actriu protagonista és la que fa d'Amélie Poulain, i, no tinc res contra aquesta actriu (al contrari, adoro Amélie) però el llibre m'havia agradat molt i posar cares conegudes als personatges em feia una mica de ràbia...

Però bé, al final vaig acabar veient-la i sincerament, clava el personatge! M'ha encantat :) us la recomano!

-- I per cert, a banda d'aquestes dues tipologies, ens queden les que fa Tv3 (tvmovies generalment). A mi m'agraden, però no puc negar que sovint em cansa veure sempre la mateixa cara als protagonistes... Si seus a mirar una d'aquestes pel·lícules amb algun familiar, sempre hi ha els comentaris típics de... "nena, aquesta no és la que surt a Ventdelplà fent de dolenta?", "oh guaita! però si aquest actor sortia a Nissaga! com ha canviat!".. "Si donaa, que no veus que aquest noi és el que sortia a PobleNou i desprès va fer de fill de la Carme a Estació d'Enllaç? si està claríssim! l'altre dia va sortir al Cor, estic segur!".

-- Una última cosa, per a qui li interessi: Los destinos turísticos más populares gracias a la literatura

4 comentaris:

Albert Ventura (Teto) ha dit...

d'aquestes que parles de tv3 movies van fer "JO, EL DESCONEGUT". Sino te l'has vista deixa'm recomanarte-la (parlant d'actors com has fet hi apareix el Max del Cor de la Ciutat). I una altre Tv3 movie per excel·lència i que "t'obligo" a veure és el monstre del pou (parlant altre vegada d'actors apareix en Felix (mort que portava el bar de ventdelpla).

Sobre Harry Potter..estic en la teva línia tot i que la 4a pelicula i la 5ena m'han agradat molt i molt comparat amb les 3 primeres (potser perque hi ha mes acció no ho sé..)

vinga vaya rollasu, que vagi bé!

Eli Ramirez. ha dit...

jajaja sobre les dues Tvmovies que em comentes, t'he de dir que les he vist les dues ;)

La de "Jo i el desconegut" em va encantar (coi, vaig plorar i tot! XD) i la del "Monstre del pou" també l'he vist però fa una mika de mal rollo eh!!! :P
no vull acabar dins un test jajajaja. De mi no crec q surtissin flors :P

per cert, com és q t'han tancat el fotolog??

Mariaina ha dit...

Eli, ja t'has llegit l'últim Harry? Aixxx... txin txin ja s'ha acabat ;( sap greu i tot!

Eli Ramirez. ha dit...

Ostres, no havia vist aquesta entrada...

No! encara no l'he llegit.. (jo és que l'anglès... buf...)

:)